Πέμπτη 27 Νοεμβρίου 2008

CHURCH ON THE WATER









Η εκκλησία στο νερό βρίσκεται στο Tomamu σε μια πεδιάδα βόρειο-ανατολικά των βουνών Yubari που βρίσκονται στο ανατολικο Sapporo στην Ιαπωνια βόρειο νησί του Hokkaido. Εγκατεστημένη σε ένα μεγάλο δάσος αναμεσα δέντρων οξιών, η περιοχή πέφτει ήπια προς τον κοντινό ποταμό. Η εκκλησία στο νερό σχεδιάστηκε μεταξύ 1985 και 1988. Η εργασία οικοδόμησης δεν άρχισε έως τα μέσα του1988, και ολοκληρώθηκε πολύ γρήγορα σε διάστημα πέντε μήνες.


















Η ΣΥΝΘΕΣΗ


Η εκκλησία στο νερό είναι βασισμένη σε δύο επικαλύπτοντας τετράγωνα, το μεγαλύτερο χαμηλότερο παρεκκλησι 15m X 15m ξεπερασμένο από ένα μικρότερο τετράγωνο 10m Χ 10m. Η εκκλησία περιβάλλεται από δύο σύνολα τοίχων. Αυτοί οι τοίχοι καθιερώνουν ένα πλαίσιο γύρω από μια κλειστή οντότητα, αλλά αυτό το πλαίσιο είναι σκόπιμα ελλιπές. Ένας μεγάλος L-shaped συμπαγής τοίχος σε δύο πλευρές χωρίζει την εκκλησία και τη λίμνη από το περιβάλλον και καθιερώνει σαφώς ένα όριο για τον περίβολο εκκλησιών. Στη δύση και το νότο προβλέφτηκε ότι θα υπήρχε ένα σπάσιμο στην ακριβή ορθογώνια γεωμετρία που διαμορφώνεται από μια φυσική άκρη νερού που θα υπενθύμιζε στο άτομο την παρουσία φύσης. Η ιδέα ήταν να υπάρξει η φύση να δώσει έναν λεπτό ωθεί στην ακριβή επίσημη γεωμετρία της σύνθεσης.














ΟΨΗ

Ανατολική ανύψωση της εκκλησίας - η είσοδος είναι εν μέρει ορατή κάτω από το πλαίσιο κύβων που περιέχει τους τέσσερις σταυρούς























APPROACH
Ο συμπαγής L-shaped τοίχος στην ανατολή και το νότο χρησιμεύει να απομονώσει την εκκλησία από το ξενοδοχείο πίσω από το. Μόνο όταν είναι μετά από τον τοίχο στο ακραίο πιό βορειότατο σημείο του είναι η μέτρια είσοδος πλήρως ορατή στη συγκεκριμένη βάση του κύβου γυαλιού.






















ΕΙΣΟΔΟΣ

H ανησυχία του ΤΑΔΑΟ ΑΝΔΟ με τους στερεούς τοίχους είναι στενή σε μια ιδεοληψία. Συνήθως φτιαγμένοι από επιτόπιο χυμένο σκυρόδεμα, είναι στατικοί και μόνιμοι. Και ενώ η ιδιαίτερη προσοχή λαμβάνεται για να δει ότι είναι τόσο τέλειοι όσο η τεχνική επιτρέπει, είναι ογκώδεις. Ο εξωτερικός τοίχος της εκκλησίας στο νερό αποτελείται από δύο δέρματα - ένα 250mm εξωτερικό δέρμα του σκυροδέματος, πάχος 50mm της μόνωσης για να φρουρήσει ενάντια στο έντονο κρύο, και ένα 600mm παχύ εσωτερικό δέρμα, κάνοντας το συνολικά 900mm παχιά. Μια ομαλή επιφάνεια επιτεύχθηκε με την υιοθέτηση ενός πυκνού ποιοτικού μίγματος εφαρμοσμένης μηχανικής. Η πυκνότητα του σκυροδέματος οδηγεί σε μια διαφανή επιφάνεια που καταχωρεί τις διαφορετικές ιδιότητες του φωτός. Επειδή το σκυρόδεμα του ANDO είναι τόσο ακριβώς επεξεργασμένο, τόσο ομαλό και αντανακλαστικό, παράγει μια παραίσθηση μιας τεντωμένης, υφαντικής επιφάνειας παρά την παρουσίαση ως βαριά μέσα στη γη.


















THE GLASS CUPE



Επειδή ο κόσμος ξετυλίγει από το κέντρο και τα τεντώματα έξω προς τα τέσσερα βασικά σημεία,O Ando τοποθέτησε τέσσερις σταυρούς πάνω από την εκκλησία του σε κάθε πλευρά του 10 τεραγωνικά μέτρα. Αυτοί καθορίζουν ένα κέντρο που κατασκευάζεται ως παραδειγματικό πρότυπο του κόσμου των Θεών. Στεμένος μέσα στο κέντρο και κοιτάζοντας έξω μεταξύ των σταυρών, ο θεατής περιβάλλεται από τέσσερις αριθμούς που πλαισιώνουν το τοπίο των περιβαλλόντων λόφων και των ξύλων.






















ΤΕΣΣΕΡΙΣ ΣΤΑΥΡΟΙ


Ο κύβος του φωτός, με τέσσερις σταυρούς μέσα, συνδέεται με το κύριο παρεκκλησι με ένα σκοτεινό ημικυκλικό συγκεκριμένο κλιμακοστάσιο που παρουσιαζετε από τον πίσω τοίχο της εκκλησίας σε μια κυλινδρική διόγκωση. Η οθόνη γυαλιού που περιβάλλει τους σταυρούς ανυψώνει το μάτι προς τον ουρανό, που πλαισιώνει τον δεδομένου ότι κάνει έτσι. Μέσα σε αυτόν τον κύβο γυαλιού, ο επισκέπτης είναι τυλιγμένος ελαφρια ένα από τα στοιχεία σε μια δραματική ακολουθία του ελεγχόμενου ' ελαφρύ experiences' , καθώς κάποιος περνά από το λαμπρό φως του ανοιχτού ουρανού στην εκτεθειμένη πλατφόρμα με τέσσερα crucifixes του, στο περιορισμένο κλιμακοστάσιο που οδηγεί κάτω στην εκκλησία, και από εκεί, στην προστατευμένη σπηλιά του παρεκκλησιού.
























ΠΡΟΘΑΛΑΜΟΣ


Άμεσα κάτω από τους σταυρούς είναι ένας διαφανής κυλινδρικός-διαμορφωμένος προθάλαμος γυαλιού με τις συρόμενες πόρτες που δίνουν την πρόσβαση σε τρεις αίθουσες αναμονής και τις αρσενικές και θηλυκές τουαλέτες που τακτοποιούνται γύρω από ένα κυλινδρικό λόμπι γυαλιού.













THE CHAPEL


O Ando παίρνει την πρόκληση να φέρει τη φύση μέσα. Προκειμένου να γίνει αυτό, το βρήκε απαραίτητο να οδηγήσει την αρχιτεκτονική του στη φύση η μεγάλη λίμνη μπροστά από την εκκλησία στο νερό συνδέει τα δύο. Το ανοικτό μέτωπό του κοιτάζει άμεσα έξω πέρα από την οριζόντια έκταση του νερού που αναπηδά στη συνέχεια το φως στο εσωτερικό διάστημα όπου είναι παγιδευμένο. Ο εξωτερικός σταυρός έξω από το κτήριο στο νερό επεκτείνει το σύμβολο πέρα από το αρχιτεκτονικό πλαίσιο. Η δυαδικότητα της φύσης και της αρχιτεκτονικής έρχεται στο προσκήνιο ως εστίαση του θρησκευτικού συναισθήματος με την απελευθέρωση του κύριου συμβόλου, ο σταυρός, και την αφαίρεση του στο εξωτερικό έτσι ώστε συμπεριλαμβάνεται στη φύση, αλλά ακόμα λειτουργεί ως ουσιαστικό και κεντρικό σημάδι της αρχιτεκτονικής. Η αφαίρεση του σταυρού από το εσωτερικό της εκκλησίας, μακριά από τη μείωση της δύναμής της, αυξάνει πραγματικά τον αντίκτυπό της.










ΠΡΟΟΠΤΙΚΗ.


Η αφηρημένη γεωμετρία του χρησιμοποιεί τον αντίκτυπο της single-point προοπτικής όπου κάθε γραμμή γίνεται για να συγκλίνει στο κέντρο του σταυρού.

















ΠΑΓΚΟΙ



Το κύριο παρεκκλησι είναι σχετικά τακτοποιημένο. Υπάρχουν πέντε σειρές των καφετή-λεκιασμένων καθισμάτων πάγκων ξυλείας ανά τα ζευγάρια από κάθε πλευρά του κεντρικού διαδρόμου. Αυτοί αποτελούνται απλά από τα οριζόντια και κάθετα μέλη. Ο βραχίονας και τα οπίσθια στηρίγματα είναι λεπτά καμμμένοι με έναν τρόπο που προσκαλεί το χέρι για να τους αγγίξει.

Η ΛΙΜΝΗ

Μπροστά από τον κλειστό λύο τοίχο γυαλιού της εκκλησίας, η λίμνη διαιρείται σε τέσσερα πεζούλια στα βήματα 150mm - πέφτοντας ήπια προς τον κοντινό ποταμό.

Δεν υπάρχουν σχόλια: