
Ο Tadao Ando είναι πολύ φυσικό πρόσωπο. Κατά ομιλία με σας τα χέρια του κινούνται συνεχώς ξαφνικά θα πάρει ένα χρωματισμένο μολύβι και θα αρχίσει να σκιαγραφεί. Είναι ανήσυχος και συμπαγής - όπως έναν μπόξερ σε ένα δαχτυλίδι συνεχίζει.Ο Tadao Ando έχει μια ορισμένη στενότητα, δοκιμάζει τα πράγματα και τους ανθρώπους με έναν αφής τρόπο.Ακριβώς όπως ο Ando είναι κεντροθετημένος και ζωηρός, η αρχιτεκτονική του μπορεί να θεωρηθεί με τον ίδιο τρόπο: τα κτήριά του σας δεσμεύουν αμέσως, δεν υπάρχει κανένας τρόπος να αποφευχθεί μια απάντηση, τόσο έντονα διαμορφώνονται, τέτοιες απαιτητικές τεκτονικές οικοδομήσεις. Οι τοίχοι, πατώματα και οροφές, με τις προσεκτικά τοποθετημένες ενάρξεις και τις αυλακώσεις τους, είναι ταυτόχρονα μεταφυσικά καθώς επίσης και φυσικά όργανα της αρχιτεκτονικής του.Σαν αρχιτέκτονας, ο Ando είναι αυτοδίδακτος δεν μελέτησε ποτέ σε μια πανεπιστημιακή σχολή της αρχιτεκτονικής. Για μια σύντομη περίοδο τοποθετήθηκε ως μαθητευόμενος σε έναν ξυλουργό, αλλά το 1962, καθόρισε στα ταξίδια που τον πήραν στις ΗΠΑ, την Ευρώπη και την Αφρική, οι οποίες διάρκεσαν έως το 1969. Ήταν κατά τη διάρκεια αυτών των τρυφερών ηλικιών του ταξιδιού ότι πήρε στην έρευνα των ίδιων ιδιοτήτων στην αρχιτεκτονική της δύσης που είχε αντιμετωπίσει νωρίτερα ιαπωνικά farmhouses και townhouses. Αυτό που τον είχε εντυπωσιάσει ήταν πιό πολύ η επίδραση του ελαφριού φιλτραρίσματος μέσω των υψηλών παραθύρων farmhouses στο χιονώδη βόρεια της Ιαπωνίας. Η αιχμηρή αντίθεση του φωτός και της σκιάς στις οδούς των μεσαιωνικών ιταλικών πόλεων ξανάναψε αυτήν την μνήμη. Αποκάλυψε σε Ando έναν πλουσιοπάροχα πραγματοποιημένο κόσμο των unadorned μορφών και των αρχιτεκτονικών διαστημάτων στις οποίες υπήρξε μια πραγματική οικειότητα με τις ζωές των απλών ανθρώπων.Τα ελατήρια εργασίας του από τον υποσυνείδητο και βρίσκουν μια συγγένεια με τις φιλοσοφίες Zen ενώ συνδέεται επίσης με ένα βαθύτερο ρεύμα στην ιαπωνική παράδοση. Μέσω της εργασίας του, Tadao Ando εκφράζει τη διπλή φύση της ύπαρξης. Στη διατομή του φωτός και της σιωπής γινόμαστε ενήμεροι για ' nothingness' , ένα κενό στην καρδιά των πραγμάτων. Τα σπίτια του, συμπεριλαμβανομένων των κοσμικών εργασιών του, έχουν αυτήν την ιερή ποιότητα που είναι εντονότερη ακόμα στα κτήρια εκκλησιών του.Ένα από τα κύρια χαρακτηριστικά γνωρίσματα του Ando είναι το εσωτερικό βαθύ κενό τους. Αυτό μπορεί να είναι ενοχλητικό καταρχάς, προκλητικό καθώς επίσης και μπερδεύοντας. Τα διαστήματα έχουν μια καταφανή ποιότητα της ένδειας και stillness που είναι ένας άλλος τρόπος την ηρεμία.Η αρχιτεκτονική του αποκαλύπτει ότι το είδος κενού που δημιουργεί προορίζεται να στρέψει το όραμά μας από την αποβολή τίποτα ξένου που να εκτρέψει την προσοχή μας από αυτό που βλέπει όπως ο πραγματικότερος - δηλ., η ουσιαστική ποιότητα του διαστήματος. Καθαρίζοντας μακριά την αρχιτεκτονική του κατά αυτόν τον τρόπο, που μειώνει την στον απλούστερο των όρων, που χρησιμοποιούν μια απλή γεωμετρία των κύβων και των κυλίνδρων, των γυμνών συμπαγών τοίχων, των στερεών και των κενών, ελαφρύς και του σκοταδιού,Ο Ando ελπίζει να μας αντιμετωπίσει με το κενό, με τη spritual διάσταση
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου